Usko, toivo ja rakkaus Pinsiön kirkossa

17.2.2020

16. helmikuuta koettiin Pinsiön kirkossa onnen hetkiä. Kauan kaivattu, uusi Osmo Rauhalan maalaama alttaritaulu julkaistiin ennätysyleisön edessä. Kirkkoon oli ahtautunut hyvässä hengessä 109 ihmistä. Mukaan mahtui entisiä ja nykyisiä pinsiöläisiä. Olipa tätä suurta tapahtumaa tullut todistamaan kansaa naapurikunnista asti. Paikalla oli myös kirkon rakennustalkoissa mukana ollut Juhani Kivisalo, joka oli pärepoikana rakennuksilla ja iloitsi nyt pinsiöläisen talkootyön jatkumisesta. Osmo Rauhala ja Pinsiö-seura omistavat Usko, toivo ja rakkaus-nimisen alttaritaulun puoliksi. Seura on rahoittanut oman osansa talkootöillä. Lisäksi Rauhala antoi samalla Pinsiön kirkkoon teoksen Maidon synty.

Kirkkoherra Lauri Salmisen juhlamessun jälkeen kuulimme Marjo Aitolan puheen, jossa hän kertoi taulun hankkimisen taustoja. Pihlajamäen trio esitti musiikkia ja tunnelma oli rento. Itse taiteilija Rauhalakin pääsi ääneen kertomaan taulujen aiheista hieman tarkemmin. Tilaisuus päättyi Pinsiö-seuran puuhanaisten Maijan, Jonnan ja Riian tarjoilemiin kakkukahveihin.