10 v. klarinettitaituri Samuel Ahonen valloitti yleisön Kesäkonsertissa Pinsiön kirkossa

3.9.2019

Sunnuntaina 1.9 oli kirkko ääriään myöten täynnä jännittyneitä musiikin kuulijoita, jotka olivat tulleet kuuntelemaan Tampereen Kamarimusiikkiseuran kesäkonserttia. Konsertin johtajana toimi Miika Jämsä Ylöjärveltä ja solistina 10 v. klarinetinsoittaja Samuel Ahonen Tampereelta.

Samuel Ahonen on aloittanut klarinetinsoiton jo 5-vuotiaana opettajanaan Pirre Länsipuro ja tällä hetkellä hänen opettajanaan on Okko Kivikataja Pirkanmaan musiikkiopistossa. Samuel opiskelee myös pianon soittoa. Samuel Ahonen on ehtinyt jo nuoresta iästään huolimatta voittaa useita palkontoja mm. Pirkanmaan pianokilpailussa 2018. Ahosten koko perhe harrastaa musiikkia ja he kannustavat toinen toistaan musiikin soitossa.

Ahosten sukujuuria on myös täällä Pinsiössä Kivisalon suvussa. Muun yleisön lisäksi sukulaisia oli kuuntelemassa nuorta taituria Hämeenkyröstä, Tampereelta, Nokialta ja Pinsiöstä.

Pinsiö-Seura ry sekä Nokian seurakunta olivat konsertin tukijoina ja konsertin lopuksi Tapulipiiriläiset tarjosivat kakkukahvit.

Valokuvat ja teksti Eija Kantanen