Alttaritaulun julkistus 16.2 klo 12

5.2.2020

Taiteilija Osmo Rauhala on maalannut Pinsiön kirkkoon uuden alttaritaulun. Taulu julkistetaan ja siunataan käyttöön juhlamessussa Pinsiön kirkossa sunnuntaina 16.2.2020 klo 12.00.Juhlamessun toimittaa kirkkoherra Lauri Salminen ja kanttorina toimii Minna Viinikainen. Ohjelmasta ja muusta musiikista vastaavat kylän omat nuoret musikantit Jenni, Kaisa ja Marika Pihlajamäki. Kirkkosaliin sijoitetaan uuden alttaritaulun lisäksi Rauhalan omistama teos Maidon synty.

Rauhala hankki joitain vuosia sitten omistukseensa käytöstä poistetun koulurakennuksen ja sen kunnostamisessa ateljeekäyttöön on kyläläisiä ollut talkoissa mukana. Tähän yhteistyöhön liittyi kyläläisen Marjo Aitolan ajatus kysyä Rauhalaa toteuttamaan uusi alttaritaulu. Pinsiö-Seura on rahoittanut osuutensa tauluun talkootyöllä.

Julkistamistilaisuuteen ovat tervetulleita kaikki kansa läheltä ja kaukaa.
Teoksen lahjoittavat Nokian seurakunnan käyttöön Osmo Rauhala ja Pinsiö-Seura ry yhdessä.